Wanneer je wilt excelleren in gastvrijheid is het jouw doel om de perfecte beleving voor de gast te verzorgen. Het is essentieel om te weten wat jouw gasten verwachten van het bedrijf, de medewerkers én van de gastheren en gastvrouwen. Dat vraagt een flinke dosis onderzoek, mensenkennis en verwachtingsmanagement. Bij SPARQ hebben wij dit voor jou uitgezocht. In onze Nationale Ontvangst Barometer vind je alle informatie over wat gasten anno 2021 van jou verwachten. Om dit te verduidelijken zoomen we wat dieper in op de beleving van de gast via de volgende onderwerpen:

Als bedrijf is het jouw doel om de beleving van je gast zo positief mogelijk te maken. En daar heb je meer invloed op dan je misschien in eerste instantie denkt. Want wat maakt een gastheer of gastvrouw succesvol in zijn of haar werk? Dit heeft onder andere te maken met visie, motivatie, passie, oprechtheid, bewustzijn, gedrag en communicatie. Om erachter te komen wat excellent gastheerschap is, gaan we ons verdiepen in de volgende onderwerpen:

Klantvriendelijkheid gaat niet over grote gebaren, maar zijn terug te vinden in de kleine dingen. Het gaat om de beleving van de gast, klant, bezoeker of medewerker. De rol van een receptioniste, gastheer, gastvrouw of andere interne medewerker is op dit gebied enorm belangrijk. Zij kunnen met behulp van hun houding en gedrag écht het verschil maken wanneer het gaat om klantvriendelijkheid